About the Journal
Al-Ibroh : Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan accepts research findings and scholarly manuscripts for publication in this journal. The research findings and scholarly manuscripts should encompass Islamic education sciences to ensure relevance with the goals and scope of the published manuscripts. The scope of studies accepted in this journal includes: 1) Islamic Education Management, Islamic Education Philosophy, Islamic Religious Education Curriculum, and Studies on Islamic Education Learning. The journal is published twice a year, in June and December. We invite lecturers, teachers (educators), students, and the public to submit their research findings and scholarly studies for publication in Al-Ibroh: Journal of Educational Sciences and Teacher Training, in accordance with the provided journal template.
E-ISSN : 3064-1020
Published by: Sekolah Tinggi Ilmu Tarbiyah Padang Lawas (STIT-PL) Gunung Tua
Current Issue
AL-IBROH: Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan
Volume 01, Nomor 02, Edisi Juli-Desemer 2024
Articles
Pendidikan Ilmu Laduni Menurut Imam Al Ghazali
Pembelajaran Keagamaan dengan Kitab Klasik dalam Pelestarian Budaya Pesantren di Pondok Pesantren Uswatun Hasanah
Peranan Komite Madrasah dalam Peningkatan Mutu Pendidikan di Madrasah Ibtidaiyah Negeri Lopian Kecamatan Badiri
Implementasi Media Audio Visual dalam Meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar Pendidikan Agama Islam Siswa
Pemaknaan Jilbab dalam Pembentukan Perilaku Berbusana Siswi Sekolah SMA Negeri 1 Padangsidimpuan
Pemanfaatan Aplikasi Linktree Sebagai Media Pembelajaran Pendidikan Agama Pada Guru MTs N 5 Kabupaten Mandailing Natal
Additional Content
AL-IBROH: Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan
Sekolah Tinggi Ilmu Tarbiyah Padang Lawas (STIT-PL) Gunung Tua